درخواستی, مزدافرِ جان

کالبدها – مزدافر مومنی + دانلود ویدیو و نقشه ذهنی

کاور ویدیوی جدید مزدافر مومنی - کالبدها در جادوووگر دات کام

       اینجا چخبره ؟!

  • یک فضای صمیمی و عاشقانه در محضر آگاهی
  • تجلی همایش حضوری مزدافرِ جان
  • پرسش و پاسخ با آگاهی مزدافرِ جان با کمک جمینای
  • بستر ثبت گزارش ها و نتایج برای عزیزانی که تنی به آب زده اند
  • و خیلی اتفاقات جالب دیگه …

    این جُنبش رو به حضورتون مبارک کنین

دورتون بگردم، با احترام سلام. سلام به شما همسفرهای نورانی.
بعد از ویدیوی “ عَدَم و وُجود ” که حسابی از دلتنگی مزدافرِ جان دراومدیم، حالا با ویدیوی جدید با موضوع کالبُدها سوپرایز شدیم!

>>
تاحالا به این فکر کردین که شاید ما یه چیزی بیشتر از این جسمی باشیم که هر روز توی آینه می‌بینیم؟ یعنی ممکنه غیر از این تن و بدن، لایه‌های دیگه‌ای هم داشته باشیم که با چشم دیده نمی‌شن، ولی خیلی هم مهمن؟
اگه کنجکاو شدین، باید بگم که دقیقاً اومدین به هدف! این ویدیو از مزدافر مومنی عزیز به ما کمک میکنه تا به این لایه‌های پنهان وجودمون بیشتر توجه کنیم. قراره با آگاهی مزدافرِ جان همراه بشیم تا به یک سفر جذاب درونی بریم و ببینیم که کالبدها چی هستن.
از دیدگاه‌های مختلف، از عرفان خودمون و یونان باستان گرفته تا شرق و غرب، بررسی شده که هر فرهنگی درباره این ابعاد پنهان وجود ما چی می‌گه. قراره کلی دیدگاه جالب و بعضاً عجیب و غریب رو با هم مرور کنیم و ببینیم که در نهایت، کالبدها چه تأثیری روی زندگی ما می‌تونن داشته باشن. این آگاهیِ ناب گوارای وجودمون …

لیست منابعی که در این قسمت معرفی شده است + موارد تکمیلی

کتاب “انوار سبعه قلبیه”

اثر: اثر علاءالدوله سمنانی

علاءالدوله سمنانی از عرفای قرن هفتم و هشتم هجری است. این کتاب به بررسی هفت نور باطنی انسان می‌پردازد که هر یک نمایانگر کیفیتی از وجود انسان است. این هفت نور با چاکراهای هندوئیسم مقایسه شده‌اند.

رساله‌ها و کتاب‌های افلاطون (به‌طور خاص، تیمائوس)

اثر: افلاطون

افلاطون، فیلسوف بزرگ یونان باستان و شاگرد سقراط، در رساله‌های خود به موضوعات مختلفی از جمله کالبدها پرداخته است. در رساله تیمائوس، او جهان را موجودی زنده با روح و عقل معرفی می‌کند.

آثار ارسطو

اثر: ارسطو

ارسطو، شاگرد افلاطون، در این کتاب به بررسی ماهیت نفس می‌پردازد. او نفس را “صورت” بدن و مجموعه‌ای از قوا می‌داند که به بدن حیات و فعلیت می‌بخشد. ارسطو مراتبی برای نفس قائل است و انسان را دارای بالاترین مرتبه نفس (قوه ناطقه) معرفی می‌کند.
ارسطو در این کتاب به طور مستقیم از واژه “کالبد” استفاده نمی‌کند، اما دیدگاه او درباره نفس و ارتباط آن با بدن، به طور ضمنی به مفهوم کالبدها و ابعاد غیرمادی انسان مربوط می‌شود.

آثار فلوطین (افلوطین) و مکتب نوافلاطونی

اثر: افلوطین

فلوطین، بنیان‌گذار مکتب نوافلاطونی، به شدت بر اندیشمندان و عرفای پس از خود تأثیر گذاشته است. در این مکتب، کالبدهای هفتگانه‌ای برای انسان تعریف شده است.

  1. کالبد فیزیکی (نو ما)
  2. کالبد حیاتی (سایک)
  3. کالبد روانی (نوس)
  4. کالبد ذهنی (اگو)
  5. کالبد شهودی (ویتوس)
  6. کالبد روحانی
  7. کالبد الهی (موناد)

کتاب “هیومن آنتن” (Human Antenna)

اثر: دکتر رابین کلی (Robin Kelly) / انتشارات Hay House – سال 2016

ین کتاب به بررسی مغز انسان به عنوان یک آنتن می‌پردازد که امواج ارتعاشی را ارسال و دریافت می‌کند. این موضوع به بحث کالبدها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر مرتبط است.

منابع بودیسم تبتی و لامائیسم

در این بخش، به طور کلی به متون بودیسم تبتی و لامائیسم اشاره می‌شود که در آن‌ها به کالبدهای هفتگانه انسان پرداخته شده است.

  1. کالبد فیزیکی
  2. کالبد انرژی
  3. کالبد عاطفی یا روانی
  4. کالبد ذهنی
  5. کالبد علی
  6. کالبد نورانی یا کالبد سعادت
  7. کالبد کیهانی

متون و منابع مربوط به علوم وِدايى، ودانتا و آیورودا (به‌ویژه پانچا کوشا)

علوم وِدايى شامل دانش‌های باستانی هند است. آیورودا، شاخه‌ای از علوم وِدايى، به پزشکی سنتی هند می‌پردازد. در آیورودا، پنج لایه (پانچا کوشا) برای وجود انسان تعریف شده است که هر یک به بُعدی از وجود انسان اشاره دارد.

  1. آن‌نا‌مایا کوشا (کالبد غذایی)
  2. پرانا‌مایا کوشا (کالبد انرژی)
  3. من‌مایا کوشا (کالبد ذهنی)
  4. ویجنان‌مایا کوشا (کالبد عقل و خرد)
  5. آناندا‌مایا کوشا (کالبد سرور و شعف)

متون و منابع مربوط به مصر باستان

به طور کلی به متون مصر باستان اشاره می‌شود که در آن‌ها به کالبدهای هفتگانه انسان پرداخته شده است.

  • خَت (کالبد فیزیکی)
  • کا (کالبد انرژی)
  • با (کالبد روح یا شخصیت)
  • شِوِت (کالبد سایه)
  • ایب (مرکز آگاهی یا قلب)
  • رِن (کالبد هویت معنوی)
  • آخ (کالبد الهی)

متون و منابع مربوط به اندیشه ایران باستان (به‌ویژه اوستا و متون پهلوی)

در این بخش، به طور کلی به متون ایران باستان، مانند اوستا و متون پهلوی، اشاره می‌شود که در آن‌ها به کالبدهای هفتگانه انسان پرداخته شده است.

  • تَن (گیتی یا کالبد فیزیکی)
  • گیان (جان یا نیروی حیاتی)
  • روان (کالبد روانی)
  • بُوی (عقل و خرد یا کالبد ذهنی)
  • دین (وجدان معنوی)
  • فروهر (جوهر مینوی)
  • خُورنه (فر ایزدی یا کالبد نوری)

منابع مربوط به عرفان مسیحی، عرفان یهود و مایاها

در این بخش، منابع مشخصی ذکر نشده است، اما به طور کلی به متون عرفانی مسیحی، یهودی و مایاها اشاره می‌شود که در آن‌ها به تقسیم‌بندی‌هایی از کالبدها و ابعاد وجودی انسان پرداخته شده است.

خلاصه ویدیوی جدید مزدافر موومنی - کالبدها

** خلاصه ای از این قسمت تقدیم به شما همسفرهای نورانی :

کالبدها: سفری به اعماق وجود انسان ( ویدیوی جدیدی مزدافر مومنی عزیز )

در این مقاله، به بررسی موضوع کالبدها از دیدگاه مزدافر مومنی عزیز می‌پردازیم. ایشان در این محتوا، به کاوش در ابعاد وجودی انسان پرداخته و لایه‌های مختلف وجود را از منظر فرهنگ‌ها و تمدن‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهند.

کالبد چیست؟

کالبد در لغت‌نامه دهخدا به معنی “قالب” و “تن” تعریف شده است. اما در قلمرو اندیشه و عرفان، کالبدها قالب‌ها یا ابعاد وجودی مختلف انسان هستند. هر کالبد به یکی از ابعاد وجودی انسان اشاره دارد و این‌طور نیست که ما چندین کالبد فیزیکی مشابه داشته باشیم. کالبدها لایه‌ها یا ابعاد دیگری از وجود ما هستند که الزاماً شکل فیزیکی ندارند.

نگاهی به کالبدها از منظر فرهنگ‌های مختلف

مزدافر مومنی در این محتوا تأکید می‌کند که مفهوم انسان به عنوان موجودی چند بعدی، در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف، از دیرباز مطرح بوده است. در اغلب این تعاریف، انسان فقط به بدن فیزیکی محدود نمی‌شود، بلکه دارای بدن‌ها یا ابعاد دیگری نیز هست.

کالبدها در عرفان اسلامی

در عرفان اسلامی، تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای کالبدها وجود دارد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، تقسیم‌بندی هفت‌گانه است که به لطایف سبعه (لطایف هفتگانه) مشهور است: لطیفه قالبیه، لطیفه نفسیه، لطیفه قلبیه، لطیفه روحیه، لطیفه سریه، لطیفه خفیه و لطیفه حقیقیه. البته بزرگانی مانند محی‌الدین ابن عربی، کالبدهای انسان را پنج‌گانه می‌دانند.

کالبدها در یونان باستان و فلسفه نوافلاطونی

در یونان باستان، از زمان افلاطون و ارسطو، به کالبدها اشاره شده است. مکتب نوافلاطونی که توسط فلوطین (افلوطین) بنیان‌گذاری شد، با افزودن عنصر الهیات به فلسفه یونان باستان، جهش بزرگی ایجاد کرد و بر اندیشمندان بسیاری پس از خود تأثیر گذاشت. در فلسفه نوافلاطونی نیز تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای کالبدها وجود دارد، از جمله تقسیم‌بندی هفت‌گانه: کالبد فیزیکی، کالبد حیاتی، کالبد روانی، کالبد ذهنی، کالبد شهودی، کالبد روحانی و کالبد الهی.

کالبدها در تائوئیسم

در تائوئیسم، تقسیم‌بندی‌های متعددی برای کالبدها وجود دارد. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها شامل هفت کالبد است: کالبد شناختی (فیزیکی)، کالبد انرژی، کالبد عاطفی، کالبد ذهنی، کالبد روحی، کالبد ابدی و کالبد کیهانی. کالبد کیهانی نمایانگر اتحاد کامل فرد با کیهان و یگانگی با تائو است.

کالبدها در بودیسم

در بودیسم، به‌ویژه بودیسم تبتی و لامائیسم، تقسیم‌بندی‌های گوناگونی برای کالبدها وجود دارد. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها شامل هفت کالبد است: کالبد فیزیکی، کالبد انرژی، کالبد عاطفی یا روانی، کالبد ذهنی، کالبد علی، کالبد نورانی یا کالبد سعادت و کالبد کیهانی. کالبد کیهانی مرتبط با آگاهی جهانی یا حقیقت مطلق است و نمایانگر ذات بودا یا طبیعت بودا در انسان و ارتباط او با کل هستی است.

کالبدها در علوم وِدايى، ودانتا و آیورودا

در علوم وِدايى، به‌ویژه در آیورودا، تقسیم‌بندی پنج‌گانه‌ای برای کالبدها وجود دارد که به پانچا کوشا (پنج غلاف) معروف است: آن‌نا‌مایا کوشا (کالبد غذایی)، پرانا‌مایا کوشا (کالبد انرژی)، من‌مایا کوشا (کالبد ذهنی)، ویجنان‌مایا کوشا (کالبد عقل و خرد) و آناندا‌مایا کوشا (کالبد سرور و شعف).

کالبدها در مصر باستان

در مصر باستان نیز کالبدها به شکل‌های مختلفی تعریف شده‌اند. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها شامل هفت کالبد است: خَت (کالبد فیزیکی)، کا (کالبد انرژی)، با (کالبد روح یا شخصیت)، شِوِت (کالبد سایه)، ایب (مرکز آگاهی یا قلب)، رِن (کالبد هویت معنوی) و آخ (کالبد الهی).

کالبدها در اندیشه ایران باستان

در اندیشه ایران باستان، کالبدها به شکلی زیبا و با زبانی نزدیک به زبان خودمان تعریف شده‌اند. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها شامل هفت کالبد است: تَن (گیتی یا کالبد فیزیکی)، گیان (جان یا نیروی حیاتی)، روان (کالبد روانی)، بُوی (عقل و خرد یا کالبد ذهنی)، دین (وجدان معنوی)، فروهر (جوهر مینوی) و خُورنه (فر ایزدی یا کالبد نوری).

انسان: آگاهی بی‌شکل

مزدافر مومنی عزیز تأکید می‌کند که ما کالبد نیستیم، بلکه کالبد داریم. ما بدن، ذهن، روان یا عواطف نیستیم. انسان آگاهی بی‌شکلی است که بی‌واسطه، بودن را ادراک می‌کند و منجر به تکامل خود و تمامیت هستی می‌گردد.

مغز: یک آنتن

مغز مانند یک آنتن دوطرفه عمل می‌کند که هم امواج را ارسال و هم دریافت می‌کند. مغز پیچیده‌ترین و تکامل‌یافته‌ترین شکل فیزیکی در سطح تجلی‌یافته هستی است.

مرگ: پایان هستی نیست

از منظر علم فیزیک، انرژی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. بنابراین، مرگ پایان هستی نیست، بلکه تغییری در وضعیت و صعود به سطحی دیگر از واقعیت است.

جمع‌بندی

مزدافر مومنی با بررسی کالبدها از دیدگاه‌های مختلف، به ما نشان می‌دهد که انسان موجودی چند بعدی است و درک عمیق‌تر خود و هستی، نیازمند توجه به تمام ابعاد وجودی‌مان است. موضوع کالبدها موضوعی جدید نیست و ریشه در تاریخ و فرهنگ‌های مختلف دارد. درک مفهوم کالبدها می‌تواند به ما در مسیر خودشناسی و تکامل یاری رساند.

این محتوا بصورت مرتب بروزرسانی و تکمیل میشه. از پیشنهادات خوبتون در بخش کامنت ها خیلی استقبال میکنم – در پناه الله

       اینجا چخبره ؟!

  • یک فضای صمیمی و عاشقانه در محضر آگاهی
  • تجلی همایش حضوری مزدافرِ جان
  • پرسش و پاسخ با آگاهی مزدافرِ جان با کمک جمینای
  • بستر ثبت گزارش ها و نتایج برای عزیزانی که تنی به آب زده اند
  • و خیلی اتفاقات جالب دیگه …

    این جُنبش رو به حضورتون مبارک کنین

ویدیوی جدید: عدم و وجود
عدم، میدان بازی عشق است!

آگاه میشیم که این منِ ذهنی، دقیقا چیه؟ این مَنیَّت چموش، چطوری شکل میگیره؟ EGO کجای ذهن لونه میکنه؟ پیشنهاد میکنم مطالعه کنین

خیلیییی از درد و رنج‌هایی که من و شما تجربه می‌کنیم ضرورتی نداره! بیخوده، بیهوده‌ست. نطفه‌ی این ماجرا چیه؟ هویت ذهنی
هر چی می‌کشیم زیر سرِ این منِ ذهنی خودمونه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *